Hoppträningen

hoppträningen igår gick ju som ni läste i förra inlägget väldigt bra =)

Han hoppade verkligen awesome =) han var även väldigt pigg, men det roligaste var ju efter hindrerna då han bockade varje gång typ. Han har aldrig gjort det med mig innan, utan han har alltid varit så cool och bara lunkat på men nehe inte nu ;) ahah men jag kunde inget annat än att skratta då jag tyvärr var lite för flumig tror jag ;)

På ena långsidan hade vi räcke, sockerbitshinder, räcker, sockerbitshinder, bom och oxer. Det var en tre-kombination fast med sockerbitar och bom emellan. Det funkade faktiskt väldigt bra, han bromsade fakiskt upp lite själv oxå =) sen sista gången jag kom så kom vi så pass bra att han inte rev ett enda hinder och oxer på slutet låg på 1m blev så glad när han klarade den =)
för gångerna innan det så kom vi in lite nära så då rev han lite där, men oxer klarade han alla gånger =) känner verkligen att han har mognat till nu =)

På andra långsidan hade vi galopp bommar till ett räcke ett galoppsprång till en oxer med vattenmatta under. Det roligaste var att alla hade stannat på vattenmattan engång innan jag kom och då var det typ som att toppen kännde att han oxå skulle stanna, och jag hängde på sida och orkade inte dra upp mig själv då jag var lite trött i kroppen sen skolan då vi har idrott innan ;) ahah Men i alla fall det funkade sen efter att vi la ner det.
vetinte vad det var med vattenmattan idag, för han har hoppat den utan problem innan ;)haha Men den sidan funkade oxå jätte bra tillslut =) och den oxer låg väll på 90cm-1m elr något ;)

Den sista övningen vi gjorde var i mitten och då var det att vi skulle hoppa över en mur del till en trippelbar. fast trippelbarren la vi ner itll en oxer då min häst började bli väldigt trött =) men han var verkligen awesome. han hoppade mig nästan ur sadlen på den första överningen, när vi hoppade över oxer =) <33

Ska bli jätte kul att se hur filmerna ser ut =) <33

Får bli en gammal bild på toppen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0