Stallet =)

Tja =)
va i stallet idag från klockan halv ett till halv fem typ ;) fixade allt så tog jag in toppen och borstade och myste lite, men sen blev han väldigt spänd och bara hoppade och gick fram och tillbaka i gången, men det var bara för att det rasade snö från taket!! så kunde tyvärr inte göra så mycket med honom just då.
tillslut blev jag så less på det så jag tog honom till ridhuset och släppte honom där i ca 15min så fick han springa av sig lite och slappna av där inne =) Tog in honom i stallet igen och då var han lugn och avslappnad.

Då började jag brodda och fixa honom, sen så red vi ut en liten rudna och så stannade vi på en äng och red i snön där. det gick väldigt bra mot slutet och han tyckte att det var kul, men det jobbigt var att i början var han jätte spänd och ville inte alls lyssna på mig. men men efter ett tag så =) sen skrittade jag hem och så fixade jag honom. friserade även hans man då det verkligen behövdes. den var ju skit lång elr jaa ;)

Släppte in han i boxen igen, hängde in sadel och träns sen fixade jag det lilla sista. anna-lena och janne tog även in lektionshästarna då och såg att de hade lite klamp nu då snön faktiskt har kommit till oss =) så var snäll mot dem och tog bort klampen då de flesta hästarna =)

Efter det kom mamma och hämtade mig och så åkte vi till elin så hämtade jag mitt minneskort som hade råkat åka med henne hem ;) thihi <33 När vi åkte därifrån, åkte vi till Spel cafeét i mönsteås och pratade om praktikplats så nu är det fixat oxå i 3 veckor i alla fall =) ska leta på något annat ställe i 2 veckor så man får lite variation =) bar hem sen och äta när man gjort det så chillade man mest, och nu ligger man i sängen och funderar på att snart sova. är nämligen sjukt trött (A) thihi
Men vi hörs kommer upp en video snart på toppen när jag släppte honom =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0