Sockertoppen <3

Pappa var så snäll så han skjutsade upp mig till stallet =D fixade allt tog in min lilla killle, borstade och gosade lite med honom gick ut i ridhuset och skulle köra ett hårt dressyr pass vilket gick skit bra efter ett tag =)

Först var han väldigt spänd och ville bara springa. Men efter ett tag när jag jobbade så släppte det lite men idag så var det läskigt nere vid läktaren i stället ;) hahah
Körde mycket att få honom ta stöd på yttertyglen den funkade skit bra fast jag har det lite jobbigt att jobba på det sättet i vänstervarvet men men det funkar bra i alla fall =)
Red mycket på volterna och skänkelvikningar =)

Travade mycket i dag och han släppte efter jätte bra i traven, följde mig precis som jag ville och galoppen var likadan. =) han sprang inte ifrån mig även om han blev lite trött utan han höll kvar samma lugna galopp =) <3 det börjar ta sig känner jag. Eftersom att han inte är klippt så blev han GANSKA svettig om man säger så, men körde väldigt mycket ptrav och galopp hela tiden =) <3 Testade även att göra lite byten, han bytte fram i början i alla fall =) men sen så bytte han bara bak, men han är ju kille så det tar lite längre tid att få ihop kordinationen, sen ska jag lära mig redigt hur man ska sitta oxå =) thihi

Kan säga att jag är väldigt nöjd med ridpasset =) När jag hade fixat allt klart så hade jag ett tag tills mamma skulle komma så då tittade jag när micka och sofie red, hjälpte även till att ta in hästarna ;) micka hoppade även lite oxå =)

Imorgon tagar jag själv för hoppträning =D <33

Längtar till sommaren då man får rida på en GRÖN äng istället =D <3Dagens ridpass =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0