Hoppträningen + Bild

Tänkte bara skriva lite om hur det gick sen får ni se filmen som eva filmade, för hon filmade lite när jag hoppade ;)

På bilden nedan ser ni hur banan såg ut som vi red =)
Vi började hoppa fram på studsen några gånger, efter det gick vi över till att hoppa studen till oxer med plank till räcket och redan till kombinationen. Gjorde det några gånger till båda varven.
Sedan satte vi ihop allt till en bana. Studens till oxer till räcke till kombinationen till studsen till oxer med vattenmatta till räcke till kombinationen =)  det var en väldigt bra övning då vi fick öva mycket på att både länga galoppen och korta galoppen =)


Övningen funkade faktiskt väldigt bra med toppen förutom studsen ;) men den kommer snart den oxå =)
Han lyssnade fint på mig och hoppade av precis där jag ville. Det var verkligen en hoppträning som jag var nöjd över. han rev bara en gång innan jag hoppade banan sista gången och det är väldigt bra för att vara sockertoppen =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0