Dagen lektion =D

Gick upp vid halv nio idag =D fixade mig och skulle åka till stallet vid nio tiden, men nehe då hittade jag inte min moppednyckel :( så som tur är har man en sån himla snäll pappa som tar ledigt och körde mig till stallet =D Hade nämligen ridlektion vid elva för bästa Anna-lena =D

Red fram i skritt och skulle få manken som högsta punkt och jobba mycket ställande på volten samtidigt som han skulle gå kvar i låg form. sen även när jag gjorde halvhalter och gick ut på långsidan att han skulle hålla kvar formen vilket funkade fruktansvärt bra. det enda man ska tänka på att hålla stadigt på ytterhanden och jobba lite mer med innerhanden i så fall =D
När det funkade så gick vi över och travade, skulle hålla på med samma arbete och få han att gå lungt i traven, men endån hålla den lite lägre formen. jobbade mycket med övergångarna att få han att ha kvar formen och ta det lugnt. även att han inte skulle öka i traven då han har en tendens till det och går r formen då. men gick bra idag och övade mycket på att få en stadig form både på volten och på fyrkantspåret utan att han ökade då.
I galoppen så övade vi mycket på fattningarna men det gick inte så himla bra men funkade i alla fall. han har en tendens att springa in i galoppen och gå ur formen. övade mycket på formen och få han lugn innan jag fattade, jobbade mycket volten så skulle fatta på den öppna delen.  när jag fick till en bra fattning så var jag kvar i den och jobabde mycket med formen. det gick verkligen jätte bra, sen när jag saktar av så har han en tendens till att vilja springa fort och om han inte lyssnar och blir lugn så ska jag ta ner han till skritt och börja om från 0.


Jag var verkligen nöjd efter dagen lektion då han lyssnade jätte bra på mig =D Vill även tacka min underbara och bästa tränare Anna-lena eriksson som precis vet hur man ska jobba och trycka, jaa allt så att det funkar och blir bra =D <3

Min Älskade socketoppen som anna-lena kommer hjälpa mig att utbilda =D

Kommentarer
Postat av: Linn

Hej! :D

Följa varandra via blogglovin? :D

PS: Fin blogg!

2011-09-15 @ 13:49:36
URL: http://ponyroyals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0