Svarisar =D


Anonym om Frågestund =D:
din första rediga favvo häst??

Svar: min första rediga favvo häst var en B-ponny som heter kasper, jag red han för jag blev rädd i början och vågade inte göra så mycket men vill gärna rida och han var så snäll och gjorde ingeting om man inte bad honom göra det =D


Emma om Frågestund =D:
Jag har två frågor ;p
Fråga1 När började du rida och vad va det som fick dig att göra det?
Fråga2 Har du haft någon mer häst än Sockertoppen och isåfall vad hette den/dom och berätta lite om den/dom?^^
Svar:
1
.jag började rida när jag var 10 år ungefär och jag red lite hos en kompis när mamma och vi va där, sen så hängde jag med en annan kompis upp till bätteropp och tittade på när hon red och då blev jag så himla sugen att rida, jag tyckte att det såg jätte kul ut =D
2. Nej jag har inte haft någon egen häst men jag har hade en sköthäst i ett år 2007 som hette donner som var en nordsvensk som jag hade mysigt men och red mycket hoppade till och med 85 cm med honom =D sen har jag varit halvfoder värd på tre stycken uppe i bätteropp =D
Först hade jag Nemo en storhäst på 158 jag red han i tre år till en sommar när han hade gått på ridläger hella sommare så skulle jag rida han på ett läger och då var han halt, det vissade sig att han hade fått ont i ryggen över sommare. :( så på det ridlägret fick jag rida Dallasa och efter det så började jag rida henne mycket så hon blev min andra häst =D det är ju henne som ni har följt en del här på bloggen innan. hon har tagit mig dit jag är idag =D
Sen den sista  tiden nu så har jag ridit mirra bara för att dallasa började se halt ut och så men efter ett tag blev hon jätte halt, hon fick vila ett tag men det hjälpte inte vi var inne på atg, de hittade inget sen andra gången röntgade de henne och hittade ju en benbit som var lös :( som sagt började jag rida mirra lite men hon var inte redigt min typ av häst så jag började prata lite med mamma och efter ett tag så hittade vi sockertoppen =D

Lääänneaaaa
om HAHAHAAHHAAHA:
HAHAHAA.. jag vet, jag vet!!!!!

Svar: hahah jaa det gör du va ;) thihi


Kommentarer
Postat av: Emma

Okejokej :)

Du vekar ha haft lite otur med hästarna..

Har själv ridit på Bätterop i 7 år, men har aldrig lyckats rida varken Dallasa, Mirra eller Nemo Haha

Hade jag chansen så va det Savanna som gällde! ^^

Men tack för svaret och hoppas det går bra med Sockertoppen! :)

2011-09-11 @ 21:11:22
URL: http://emmmmakrantzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0