Hoppträning =D

Kom hem från skolan åt mat sen chillade man ett tag innan mamma och jag åkte och hämtade rebecka sen drog vi upp till stallet =D tittade lite på när de andra hoppade sen började jag fixa lilla bäbisen =D medans mamma var så snäll och mockade =D Själva hoppningen gick rätt så bra. han sprang förbi ibland och hopapde konstigt, men allt var faktiskt MITT fel! för jag är inte van vid att rida så pass ungahästar, så jag glömde att hålla han extra mycket inramad, men det är något jag lär mig. Sen är han lite osäker ibland och då kommer jag efter i språnget. det är oxå npgot jag måste lära mig att hänga med lite mer i!  men annas var han as fin hoppade hinder på 90-100cm =D så hoppa kan han i alla fall, men sen när vi skulle hoppa banan så sänkte vi till typ 70-80 istället då både jag och han skulle sluta bra. få ett bra flyt och bra språng vilket vi verkligen fick, synd att mamma inte filmade den rundan, det blev för mörkt för att filma.
men är som sagt sjukt nöjd i alla fall och det kommer verkligen bli bra sen när vi lär känna varandra mer och allt =D om vi bara får den träningen vi behöver av min tränare så kommer det lätt att funka =D

Kan säga att banan vi körde var på 9 hinder och det var långa distanser men endån lite snävare svängar, och eftersom att sockertoppen bara är en bäbis så skötte han sig galant =D

Bilden är från första språnget med honom hemma, när vi körde lite markarbete han och jag =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0