Har verkligen inte .......

Har verkligen inte haft tid elr orkat blogga så mycket !

men i måndags så var det dressyr på schemat =D det gick rätt så bra, han blir ju så stressad av alla andra hästarna och vill bara göra som dem och då springer han bara ifrån mig och lyssnar inte så mycket ':( men det är sådant som vi får öva på. Men i alla fall vi red mycket på volterna och gjorde mycket serpentiner ;) så man kan säga att dagen pass gick så där ;)

I tisdags så var jag inte i stallte utan mamma var så snäll och fixade allt =D för först skulle jag har varit kvar i skolan i fotostudion och tagit kort med några vänner men sen blev det inte så. Så jag åkta hem sen satte jag mig och pluggade lite, och la mig tidigt ;) det var skönt kan amn säga ;)

Idag red jag ett dressyr pass och det gick asa balla bra =D han lyssnade jätte bra och så. fast sen länger han i traven och galoppen på långsidorna och jag vetinte vad jag ska göra då ;) haha men men det blir nog bra. körde mycekt ställande i dag med, elr som vanligt typ. så man kan säga att passet gick as bra, tills slutet då jag skulle försöka att rygga honom. men han bara står stilla och rör sig inte ur fläcken, han blir typ helt paralysera!! för jag hade till och med en kompis som stog framför honom och tryckte på honom då röde han sig kanske ett steg! så det är i alla fall någon vi måste jobba mycket på ;)
Men han är ju inte så himla gammal så det kommer väll om man över lite.
Annas gick det bra, han gick lugnt och fint i både traven och galoppen i dag=D

Imorgon är det hoppträning och då är det gympahoppning =D hoppas vi kan hoppa en 5,5a =D det är kul tycker jag, sen är det svårt för hästarna att komma fel då med. så det är bara att tagga tilld dess =D

Skriver i morgon om hur det gick, om jag orkar annas kommer det på fredag =D

Älskade häst =D <33

Kommentarer
Postat av: ida

vad kul att då fått en egen häst! Måste vara skönt att få ha en egen som du själv bestämmer över plus att han är väldigt fin! :). Kommer man se dig ute på tävlingarna nästa år något? :)

2011-10-06 @ 20:41:44
URL: http://happykingstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0