Hoppträning

Skrev inte igår hur hoppningen gick men skriver idag =D

Hopptränade igår då =D och det gick hur bra som helst, hon va framåt faktiskt och bjöd lite på hindrerna =D vilket inte är så himla vanligt.
Men övningen var väldigt ansträngade då vi tränade mycket spänst och framåt bjudning, som ni ser på bilder nedan är övningen som vi red. svarta sträck är oxrar och röda bommar. hindrerna låg på 90 ungefär i slutet och hon hoppade faktiskt väldigt bra =D  men sista gången jag skulle hoppa linjen med 1,2,1 så dog hon och ville verkligen inte alls, och min tränare sa då att hon kommer inte att hoppa. för hon brukar göra så på lektionerna och då brukar hon itne ens gå över en bom på baken men jag blev lite arg och fick över henne. både jag coh min tränare trodde inte att hon skulle ha hoppat men som sagt så gjorde hon det =D. Hon är så duktig min lilla häst =)



innan lektionerna började så gosade jag lite med min mysiga häst som är skadad. vet att jag inte skriver så mycket om henne. men det är Dallasa som jag red mycket förut och tävlade. det var hon som fick min från att hoppa 70 cm till att tävla ute på 105 och hoppa ett hinder på 125 =D älskar henne jätte mycket men vi får se hur det blir med henne. om jag hade ridit henne nu och hon inte hade blivit halt så hade jag haft henne i tre år i sommar !!

Här är några bilder som jag tog på älskling Dallasa igår =D




Dock har jag inga nya bilder på mirra hästen som jag rider och sådant nu. hon är en häst som har växt väldigt mycket i mina ögon. Förut ville jag inte ens rida henne, men nu ska vi kanske ut och tävla en dressyr tävling, då hon inte är så himla mycket för hoppningen nu men as fin i dressyren =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0