lite om veckan =D

Tjenare =D har typ ingen tid att skriva då jag kommer hem sent nästan varje dag.
Men skriver lite nu i alla fall ;)

I onsdags så red min ridlärare toppen lite =D det känndes bra för hon gav mig tips på hur jag skulle rida och göra i vissa tillfällen =D men han var inte alls lika pigg och framåt när hon red honom som när jag rider ;) det var lite roligt att se. Men i alla fall det känndes bra. när man åkte hem därifrån så åkte man hem till pappa och var där en stund =D
Senare på kvällen så åkte jag in till oskarshamn till en kompis och så gick vi på bio, "breaking Dawn" =D as bra verkligen =D sen slaggade jag över hos henne då filmen börjar lite sent ;) men kan säga att jag hade väldigt trevligt i alla fall =D

Torsdags så åkte jag då hem från min polare =D väll hemma hos mamma så åkte jag upp till stallet vid tolv tiden tror jag det var =D fixade i ordning hos toppen. Sen ställde jag mig och smörjde alla mina saker =D och det var verkligen behövligt då jag är lite lat med det (A) haha men det blev fin i alla fall. när jag höll på med det så kom anna-lena och sa att de skulle laga vägen alltså lägga grus i hålen som är på vägen så blev att hjälpa till med det =D när det var klart så började man bygga banan till hoppträningen =D 
Så själva hoppträningen sen på kvällen gick faktiskt väldigt bra =D  förutom att han var sjukt spänd för alla julklappar som låg vid hindrerna ;) men han hoppade hindrerna sen när han hade tittat lite =D
Hoppade banan sen, hindrerna låg väll mellan 80-100 cm tror jag ;) men han hopapde fint i alla fal och så var det även en kombination och en tre kobination med =D han har lite svårt för dem men det gick as bra =D man får ju ha lite överseende då han bara är 5 år =D

Fredags så var det skola igen =D jaa  man kan säga att man hade kul då man fick ett sådant skrattanfall på engelskan att jag inte kunde sluta skratta och jag fick ingen luft, och så klart så filmade min kompis det =D men som tur var så satt vi i ett grupprum oxå =D
Men var så himla trött när jag kom hem så Sofie var så snäll så hon tog hand om toppen åt mig =D så det blev soffligg för mig hela dagen förutom att jag var hundvakt åt wisky som ville ut och pinka hella tiden ;) haha men men så blir det ju =D

I går så åkte jag hem till elin och fotade henne och padde nör hon red =D sen åkte vi upp till bätteopp i regn och blåst på moppeden :( men i alla fall och då red jag toppen lite först. det gick så där, han var väldigt okoncentrerad i början men det släppte sen som tur va =D  när jag kände mig nöjd så fick elin hoppa upp och rida lite =D kan säga att det funkade väldigt bra, hon sa även att han är likadan som padde att rida.  filmade även henne när hon red och de kan ni få se på hennes blogg sen http://elevating.blogg.se/ men vet inte när det kommer upp. ;)


Idag tänkte jag bara rida ut på lill plutten om vädret tilllåter det =D då ska han få galoppera av sig lite oxå.

Skriver kanske mer ikväll ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0