Varför får man inte vara klädd som man vill?

När jag och Magda va ute och gick med Wisky så började jag prata om att vissa inte vill ha en visa kläder på sig och så började vi diskutera lite om det, elr rättare sagt jag började diskutera med mig själv och magda mest lyssnade ;)

Jag känner att jag har både sett och hört att det är många som diskuterar detta med kläder och sådant, då vissa inte ens vågar gå ut med kläder som de tycker är bekväma och skäna utan måste ha det senaste modet på sig.


Men det är vissa som säger att "jag kan inte gå klädd i de kläderna" för det känner att folk kommer titta ner på mig och undra varför jag har såna kläder på mig om jag kanske kommer med mjukisbyxor, foppatofflor och mjukiströja. vissa vill inte ens gå i de kläderna till en affär när de ska handla utan då måste de byta om!
Jag fattar verkligen inte varför man bara kan ta de kläderna som man känner sig bekväm i och själv tycker är snygga.
Vissa vill inte ha ett visst klädersplagg för att det inte är av det populära märket som alla andra har.

Det är som inom hästvälden att vissa vill inte rida med väst för att man ser tjock ut och att det är klumpigt, men jag ser heldre tjock ut och så. för om olyckan är framme så kan västen hjälpa hur mycket som helst, för västen fördelar trycket och om hästen trampar på en så är man skyddad och får inte lika mycket sakada på de inre organen. 
Det är precis som med kläder och prylar på hästen i ridningen om man kanska inte har märkes saker elr kläder på tävlingar och så tycker vissa det är lite konstigt, " varför har hon sånna saker och kläder på sig, när hon tävlar på denna nivån?" Men det är kanske för att hon trivs i de sakerna hon har på sig och bryr sig inte om hur han/hon ser ut, utan vill bara ha kul med sin ponny/häst elr att det ska gå bra. 


Jag tycket att alla ska få gå i de kläderna de vill utan att känna sig utittade elr mobbade.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sen kanske de e så att man inte känner sig bekväm att gå runt i trashiga mjukis som en annan fjortis.. håller med om att man får ha på sig vad man vill! med klanka inte ner på dem som vill känna sig fina och köper dyra märkes, det är lixom deras nöjen i livet ;)

2011-08-21 @ 14:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0