Förväntasfull

Berättar om resan i går =D

Vakande vid fem gick och duschade packade och sen väntade man på anna-lena och mikaela, när de kommit blev det att dra och hämta amanda sen bar det av mot hyssna =D vägen dit var rolig i alla fall , mycket skratt blev det ;) thih väll i hyssna så pratade man med ägarna tittade på hästarna och provred dem =D
Först fick jag rida 5-åringen som de kallade för sockertoppen ;) thihi och jaa, han va helt underbar, väldigt mysig, snäll och känslig. han var verkligen fin för att itne vara så gamal, hoppade toppen =D bara att rida mot hitta ett avstånd och tycka av så hoppade han =D verklgien en sån häst osm jag vill ha, va verkligen helst såld satt och log typ hela tiden ;) hihi
Sen testade jag det 4-åriga stoet, som mest var för dressyr ;) hon var verkligen oxå underbar att rida, hopapde inte henne men hon var oxå mysig fast gillade mer 5-åringen ;) thihi

När man åkte därifrån så åkte vi och åt lite sen bar det ner mot helsingborg och titta på lite hästar, först några som gick på lösdrift som verkligen var fina fast inte ridna något,sen åkte vi till en anna häst på ett annat ställe, den var fin fast inte något för mig inte de andra två hästarna heller, åkte tillbaka till ridhuset och fick titta och provrida två hästar. den första hästen va itne alls min typ, den var lite het och så, jag vill ha en häst som man får rida mycket på, så jag dras till de som är lite tyngre att rida och segare fast endån framåt ;) thi men sen red jag en till häst hos dem som de ahde fått hem igår ;) han va mer min typ fast han var nog lite åktrött då han kom från holland så det gick inte så bra att rida ;) men han lyssnade i alla fall, men jag är mer såld på den första hästen jag red på ;) alla de 5 sista hästarna vi tittade på var det samma ägare elr säljare på ;)

när vi sen åkte hem så satt vi och pratade och hade det roligt i bilen hem ;) satt och pratade med anna-lena vad hon tyckte om "sockertoppen " oxå ;) det blir nog så att vi ska ta hem honom för prövotid i 1-2 månader och om det funkar så köper vi honom =D ska bli sjukt kul i så fall =D <33



"Sockertoppen" och han ägare ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0