Måndag

innan jag åkte upp till stallet så åkte jag till elin och hämtade min mobilladdare. Körde upp till stallet och väll däruppe så satte jag min mobil på laddning (A) thih sen tog jag in dallasa och bortade henne lite, släppte ut henne och hjälpte till lite och ta in andra hästarna sen tog jag in hästen som jag skulle ha och det blev mirra ;) har inte ridit henne på as länge men det var ju hoppning och hon är väldigt speciell i hoppningen så hon inte är hundra procent säker. hon tror att det är troll i hindrerna hella tiden, men det gick skit bra =D anna-lena sa att det gick bra och att det var bra att jag red henne som jag gjorde då jag inte ville att hon skulle stanna som hon brukar göra, men smet förbi gjorde hon några gånger då jag inte redigt var me med mina ben. Men inga stopp i alla fall =D

Övningen gick jätte bra med henne i alla fall. och sen efter lektionen så pratade jag lite med anna-lena och hon sa att det såg bra ut och det var bra att jag vågade trycka av henne då hon igentligen brukar krypa in i botten elr stanna, men hon hoppade av väldigt långt idag, vilket jag blev lite förvånad över ;) thih. Och så tänkte jag inte så mycket på vilken höjd hindrerna låg på med sen efter så såg jag att ena hindret låg på 90cm det hon hoppade bäst på och anna-lena trodde att det va det högsta hon hoppat men va inte säker ;) det tyckte jag var lite kul.

Övningen här i alla fall.
Vi började med att hoppa fram på ett räcke lite. Sen började vi övningen. Vi började med att trava in på bommen till krysset till det känndes bra, och så gick vi över till att trava in på bommen igen hoppa över krysset sen till räcket, var tre galopp däremellan, med storhäst. samma sak igen men la på sista räcken, däremellan va det 5-6 galopp språng.
Tog det från andra hållet och stutsade in tre galoppsprång till räcke sen 5-6 galoppsprång till räcket. en bra övning när man måste ha hästen mellan sig.
det sista vi gjorde var att trava in hoppa över krysset till oxern. Mellan krysset och öxer kunde man leka lite med hur många galoppsprång man skulle ha, allt mellan 5-8 funkar beroende lite på vilken storlek på häst man har.

Men den övningen är väldigt bra då man kan få veta hur mycket hästen lyssnar på en i hoppningen på raktspår.

Detta är en övning jag ska göra med dallasa och zita någon gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0